5 najlepszych źródeł magnezu

Magnez jest niezwykle ważnym makroelementem dla naszego organizmu. Jego niedobory prowadzą do uciążliwych i bolesnych skurczy, drętwienia kończyn lub drgania powiek.  Aby zapobiegać nieprzyjemnym dolegliwością i zadbać o nasze zdrowie, powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o obecność produktów bogatych w magnez w naszej codziennej diecie. Dopiero potem możemy zastanawiać się nad jego suplementacją. W jakich produktach znajdziemy go najwięcej?

Kakao

Chyba każdy, chociaż raz w życiu słyszał, że gorzka czekolada zawiera magnez, dzięki któremu szybciej możemy przyswajać informacje oraz działa pozytywnie na naszą koncentracje. Prawda jest jednak taka, że to kakao w niej zawarte daje jej taką moc. Oczywiście najbardziej rekomendowane jest jego spożycie w wersji naturalnej, niesłodzonej. Dodany do jogurtu, mleka lub nawet deseru może nam dać sporą dawkę magnezu.

Orzechy i nasiona

Warto wprowadzić do swojej diety migdały, które zawierają aż 269 mg/100g oraz słonecznik – 359mg/100g. Oczywiście inne orzechy i nasiona również będą świetnym źródłem magnezu. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić z ilością, są to jednak produkty wysokokaloryczne. Garść w zupełności wystarczy!

Kasza

Raz na jakiś czas warto zamiast ziemniaków do obiadu podąć kaszę, np. gryczaną, albo jęczmienną, które mogą pochwalić się naprawdę wysoką zawartością magnezu. Jednak, kiedy już zdecydujesz się na taką zmianę, zwróć uwagę na to, żeby nie była ona w torebkach. Możemy przez nie stracić wiele składników odżywczych.

Natka

Przygotowując zupę warto przemycić do niej trochę natki pietruszki. Jednak, jeśli jesteś osobą, która nie przepada za jej smakiem spróbuj dodać jej trochę do sałatki, albo koktajlu. Gwarantuję, że jej nie poczujesz, a dostarczysz sobie spora dawkę magnezu.

Płatki owsiane

Kto nigdy nie jadł owsianki niech pędzi do kuchni i nadrabia zaległości. Jest to świetna forma śniadania nie tylko ze względu na wysoką zawartość błonnika, magnezu (129mg/100g) oraz witamin B1 i B6. Płatki owsiane świetnie wspomagają trawienie oraz koncentracje a w dodatku w polaczeniu z owocami są po prostu pyszne!

Jeżeli w nocy budzisz się przez okropnie bolesny skurcz, w ciągu dnia drgająca powieka nie daje Ci spokoju, miewasz problemy z koncentracją albo po prostu chcesz zadbać o swoje zdrowie, warto wprowadzić te produkty do swojej diety. Większość z nich możesz dodawać do potraw, które zwykle przygotowujesz, więc nie musisz główkować nad jakimiś nowymi, wymyślnymi przepisami. Drobne zmiany w codziennej diecie również mogą przynieść Ci wiele dobrego.

och naturalnie